Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

torsdag 28 januari 2010

Hängsleklänning 1 ½- 2 ½ år - SÅLD

Denna hängslekjol är sydd av en kjol som jag själv tänkte ge till Fretex. Kjolen var visserligen fin, men jag använde den aldrig och den var lite för lång och lite för vid. Nu har den istället blivit till en liten söt klänning.
Nästa gång jag använder en kjol med vidd för att sy en barnklänning, kommer jag att göra lite annorlunda. Jag tycker klänningen blev jättesöt, men jag blev inte 100% nöjd med den och säljer den därför för bara 200 NOK. (SÅLD) Men hade jag haft en dotter så skulle jag behållt den själv. 

Mönster och storlek
Mönstret är från "Barnetøj du selv kan sy 0-4 år", men jag har använt sömmar och den naturliga vidden ifrån ursprungskjolen. Som man kan se på bilden nedan, så består klänningen av två lager tyg. Innerst är ett tunnt svart tyg och ytterst det blommiga tyget. Storleken är 1 ½- 2 ½ år.

Material
Tyget kommer ifrån en kjol och är lila och svart. De lila knapparna är också återanvända. Detta är helt klart ett Holdbart-plagg!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...