Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

onsdag 9 mars 2011

Fler luftiga sköna sommarbyxor - Till Salu

Sålda

Sålda

Till Salu- Str 74-80

Sålda

Nu har jag sytt och sytt och sytt de senaste dagarna. Och resultatet blev en hel hög med luftiga sommarbyxor. Denna gången med fickor, och jag tyckte det blev riktigt snyggt. Det prickiga och det gula tyget var tidigare sängkläder. Svamptyget är ett ekologiskt bomullstyg från Stoff & Stil. Muddväven kommer från Jofotex och är även den ekologisk. Banden som jag använt till kantning och dekoration är en blandning av restband från mammas stora samling, och tyg och band från avlagda kläder.

Byxorna säljes för 350 NOK.

Jag kan gärna ta emot beställningar i andra storlekar om det önskas.

5 kommentarer:

  1. Disse var utrolig flotte.Skikkelig kule kombinasjoner av stoffer!

    SvaraRadera
  2. Så mange fine klær du syr, Malin. Har du forresten noen tips til butikker eller internettsider der jeg kan kjøpe økolgiske/miljøvennlige stoffer?

    SvaraRadera
  3. Tack för fina kommentarer! :)

    Kaja Marie: Jag har hitintills handlat på Jofotex.se (de har en helt underbar ekologiskt muddväv), Atlantis Fabrics och Near Sea Naturals (har både positiv och negativ erafarenhet från de två sista). Dessutom har jag nyligen handlat från Lin og Papir som är en norsk nettbutik som har ekologiska tyger. Dessvärre så är utvalet av ekologiska tyger inte så stort. Jag syr faktiskt mest av återvunna tyger, och komplementerar med en del nya tyger. Stoff och stil har också tre fyra tyger som är ekologiska (bla svamptyget som du ser på byxorna ovan). Men det hetaste tipset är som sagt att sy något kul av mormors gamla gardiner! ;)

    SvaraRadera
  4. Takk for koselig kommentar på bloggen min!! Dine bukser er jo helt nyyyydelige!

    SvaraRadera
  5. Helt underbara byxor. Verkligen sköna tygkombinationer!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...