Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

onsdag 14 april 2010

Brun tågtröja med svängig halsöppning

Detta var väldigt mycket svårare än vad jag trodde! 
Med mönster från Barnetøj du selv kan sy 0-4 år, blev jag inspirerad att prova en annorlunda halsöppning. Det var en bild på en böjd halsöppning i boken och jag gjorde som jag brukar göra sprund i halsöppningar. Men oj, vad svårt det var att göra det i stretchtyg. Och inte blev det lättare av att det skulle svänga! Jag har lärt mig ett och annat och bestämt mig för att prova igen på ett plagg som inte skall sys i stretch. Det ser ju ganska kul ut, och det är helt klart något annat än det man kan köpa i butikerna. Om någon har en idè om hur man gör detta på ett smart sätt, så tar jag tacksamt emot tips! Denna tröjan får undertiden ligga och vänta på att min lille kille växer och blir större...   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...