Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

onsdag 5 maj 2010

Fler svampsolhattar - Sålda

Denna gången bloggar jag två solhattar på en gång. Den röda ugglehatten är till salu för 180 NOK (SÅLD), men den blågröna svamphatten är redan såld till en "medmamma" på lekplatsen. Min son, iförd sin svampsolhatt, fungerade som en bra levande reklampelare! :) 

Mönster & Storlek
Mönstret är från Barnetøj du selv kan sy 0-4 år. Storleken är 50 och passar till barn runt 1-2 år. 
Material
Båda hattarna är sydda av ett ekologiskt svamptyg från Stoff & Stil, och fodrade med ett återvunnet tyg från en vit skjorta. Det bruna bandet är ett gammalt snedband från mina personliga gömmor, det samma är det vita knytbandet. Symärkena är också från Stoff & Stil, de är dock inte ekologiska. 
 

Jag är riktigt nöjd med utseendet på symärket på det bruna tyget. Äntligen lyckades jag helt med att få en fin söm runt en applikation. Efter mycket trixande med symaskinsinställningar blev det en tät och jämn söm. Nu öppnar sig en ny värld av möjligheter! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...