Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

tisdag 19 april 2011

Något nytt, något gammalt, något blått....

 Såld

Såld
Dessa två söta klänningar kom till efter en ganska öppen beställning av en trevlig tjej som jag träffade via Finn. Hon kom hit för att hämta delar av en gammal köksinredning, och jag kom på att jag borde dela ut ett visitkort. Tur var det, för efteråt kom en förfrågan om en klänning via mail. Jag skickade lite bilder på tyger och hon fastnade för dessa tre tygerna. God smak hade hon uppenbarligen för jag tycker de blev jättesöta båda två! 
Det gröna tyget var ursprungligen en gardin, det blå kommer från en gammal klänning och det blommiga är ett nytt ekologiskt tyg från Lin & Papir. Mönstret är egenframställt, med utgångspunkt i två andra klänningar. Jag sydde två och hon valde den hon tyckte bäst om. Så nu säljer jag den andra klänningen för 400 NOK. Storleken är ca två år, men som vanligt är den väldigt flexibel i storleken då den har resår (strikk) i ärmar och hals. I början kan man ha den som klänning och senare som blus. (SÅLDA)

1 kommentar:

  1. Hej kära syster! Du har fått en Award av mig som finns att hämta på min blogg ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...