Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

torsdag 21 januari 2010

Blommig body stl 74-80 - Såld

Att sy denna body lärde mig en hel del. När man fäster tryckknappar måste man vara väldigt försiktig och helst förstärka tyget om det inte är väldigt tjockt. De första knapparna gjorde hål på tyget och jag fick tänka helt nytt. Istället för att bara kassera hela bodyn (som jag i övrigt var väldigt nöjd med), klippte jag av nederdelen och sydde en ny förstärkt gren. Den nya grenen består av två lager grönt tyg och ett lager med bomullslärft emellan. 

Nu håller det! Men det ser lite konstigt ut, och därför säljer jag den något billigare än vad jag hade tänkt, 190 NOK vill jag ha för den. (SÅLD)
  
Mönster och storlek
Mönstret är från Stoff & Stil, Baby undertøj 800848. Storlek 1 år (stl. 74-80). 

Tyg 
Både det gröna och det blommiga tyget är ifrån Atlantis Fabrics. Den gröna skall vara sertifierad enligt GOTS och den blommiga enligt SKAL (Holländsk märkning som efterhand skall bli ersatt med GOTS).  
 


1 kommentar:

  1. Flitig du är lilla Malen, jätte fina kläder. kram ep

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...