Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

måndag 18 januari 2010

Första HOLDBART settet - Sålda

Äntligen har några av tygerna jag beställt kommit och jag har satt igång med sömnaden på allvar. Först färdigt blev detta settet med byxa och tröja i randigt. Jag tycker att det blev riktigt snyggt med cirkeln på magen (tack Halvor för förslaget!) Jag säljer både tröja och byxor för 550 NOK.- SÅLDA

Mönster och storlek
Mönstret är från Stoff & Stil, Joggesett 81004. Enligt mönstret skall det vara storlek 6 månader, men när jag jämför med andra kläder i byrån tycker jag att det verkar vara storlek 80 ungefär. Det passar fint på min pojke som nu är 11 månader.

Tyg
Det randiga tyget är från Atlantis Fabrics, och skall vara certifierat enligt GOTS standarden. Det svarta tyget är återvunnet från en tröja. Tyget har inte tappat den svarta färgen och är riktigt skönt och mjukt. Det snygga trädtyget på tröjan är en rest efter en pås-pyamas från Lindex som jag fick sy om till en body efterom den var för liten. Detta sett kan helt klart bära Holdbart märket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...