Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

fredag 8 januari 2010

Brun tröja med applikationer



Eftersom jag fortfarande väntar på mina beställda ekologiska tyger, tänkte jag undertiden lägga upp lite andra sömmnadsprojekt som dessvärre inte kan gå under namnet Holdbart.

Detta är en tröja i storlek ca 1 år som jag nyligen sytt åt min son. Tyget är brun isoli från Stoff & Stil. De små märkena är utklippta från ett bomullstyg, också från Stoff & Stil, och applikerade på med sicksack-söm. För att underlätta arbetet med applikationen, strök jag först på vlieselin på bomullstyget.

1 kommentar:

  1. Jättefin tröja! Och framför allt, vilken bra idé med denna blogg - helt klart behövlig! /Anna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...