Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

torsdag 28 januari 2010

Jättetuffa hängslebyxor Stl 1år - Sålda


Dessa jättetuffa hängslebyxorna är jag väldigt nöjd med!
Den vinröda färgen är jättefin och materialet är en helskön velour. Byxorna har stora dekorativa fickor på framsidan, väldigt praktiska när man skall plocka med sig småstenar och annat man hittar på väg hem från dagis! :)
Jag bestämde mig redan innan jag sydde de, för att de skulle vara till salu på bloggen och därför säljer jag de nu för 390 NOK. - SÅLDA

Mönster och storlek
Mönstret är från den fantastiska danska boken "Barnetøj du selv kan sy 0-4 år" av Elsebeth Gynther och Bjarne Solberg. Storleken är ca 1 år. De är ganska långa i benen (jag kan givetvis sy upp dem om det skulle önskas). 

Material
Det sköna velourtyget är återvunnet från en morgonrock/heldress köpt på UFF. Tyget bär inte präg av slitage överhuvudtaget, det verkar vara av väldigt bra kvalitet. Stropparna är förstärkta med några små restlappar av ett tyg som jag hade liggandes hemma och knapparna är förstås återvunna.

1 kommentar:

  1. Hei, takk for hyggelig kommentar i bloggen min!

    Deilig bukse i en ikke så vanlig "kjøpefarge".

    Gjenbruk er bra! Jeg er nok ikke like gjennomført som deg. Interessant å lese bloggen din.

    Jeg har et "lass" kjoler som jeg må få blogget snart - de er vel sånn ca 60-95% gjenbruk.

    Mvh Rockefår

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...