Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

fredag 22 januari 2010

Leoparddräkt Stl 3 år


Min kära granne föreslog att jag kanske kunde sy utklädningskläder, när vi diskuterade mina syprojekt sist. Egentligen tänkte hon nog mest på luftiga dräkter som var lätta för barnen att ta på sig själva. Men när jag såg detta tyget och hittade ett mönster på Stoff & Stil som matchade, så kunde jag inte låta bli att provsy en dräkt. Den coola leoparddräkten är visserligen lätt att ta på sig själv (stängs med kardborreband/borrelås), men den är nog dessvärre inte så väldigt luftig.

Materialet är 100% polyester och får således heller inte bära Holdbart märket. Min tanke är att eventuellt hitta tyger på fretex, loppis, bruktmarked eller liknande och sedan kunna sy Holdbara maskeradkläder, om intresset finns.

Denna dräkten har nu min son fått. Han blev världens sötaste leopard förstås!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...