Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

fredag 30 april 2010

Singoallaklänning stl 2 år - Såld


Detta härliga tyget hittade jag på en loppis på Grønland i Oslo. En trevlig dam hade en hel hög med pappkartonger med gamla dukar, sängkläder och gardiner. Jag blev mer och mer frenetisk när jag bläddrade mig igenom högarna och jag hittade en ena godbiten efter den andra. Detta tyget var en av mina favoriter och jag har som tur är mycket av det. Det var nämligen ett påslakarn och två örngott i samma tyg. Jag har redan sytt flera saker av det, så nu kommer det snart fler blogginlägg. Men om någon fastnar för tyget och vill ha något speciellt sytt i det, så är det bara att kontakta mig.

För denna söta singoallaklänningen i storlek 2 år, ca storlek 92, tar jag 350 NOK. (SÅLD)
Det bör noteras att tyget är tunnt och kan ha färgskiftningar, då det faktiskt haft ett tidigare liv som påslakarn. Men färgerna har hållt sig fint och är starka. Frampå bröstet är det en knäppning med en matchande knapp som också den är återvunnen. En riktigt miljövänlig klänning!

3 kommentarer:

  1. Nydelig! Stoffet er supert. Fint med kanting i samme stoff. (Det må jeg prøve...)

    SvaraRadera
  2. Fantastisk flott stoff som du har gjort enda flottere med en fin kjole!
    Jeg måtte slette bloggen min og lage ny nesten lik, men mistet da følgerne mine. Jeg trudde kanskje jeg hadde sett deg på lista over lesere, men nå er du borte.Vil du evt legge deg til igjen?

    SvaraRadera
  3. Hei ser det er lenge siden du la ut denne kjolen, men jeg synes den var så fin! Har du den enda?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...