Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

tisdag 27 april 2010

Solhatt med svampar


Min pojke har fått en Holdbart-solhatt!
Det är otroligt glädjande att den redan har kommit till nytta. En hel dag i koloniträdgården under vårsolen kräver ju en hatt. Den sitter väldigt bra och jag kan gärna tänka mig att sy fler. Äntligen kan de fina tygerna som man inte har så mycket av, komma till användning. Om någon vill beställa en liknande så har jag tänkt att ta 250 NOK för dem. 

Mönster & Storlek
Mönstret är från Barnetøj du selv kan sy 0-4 år. Storleken är 50 och passar nu perfekt till min 15 månaders son. 

Material
Hatten är sydda av det fina ekologiska svamptyget från Stoff & Stil, samt fodrad med ett tyg som härstammar från en vit skjorta. Det bruna bandet är ett gammalt snedband från mina personliga gömmor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...