Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

måndag 17 maj 2010

Ostrukna klänningar till mig själv....

Jag har sytt mer i det sista än vad jag har bloggat. Kläderna är aldrig tvättade och strukna samtidigt som det är dagsljus och jag har möjlighet att fota. Speciellt inte kläder som bör fotas när jag har dem på mig. Dessa två väldigt skrynkliga klänningar har jag i varje fall sytt till mig själv. 

Den gröna är sydd i ett ekologiskt jerseytyg från Near Sea Naturals och det randiga lintyget kommer från Stoff och Stil. Den randiga klänningen har ett dolt blixtlås i sidan, men det hoppade jag över på stretchklänningen. Jag är väldigt nöjd med båda, speciellt att blixtlåset på den randiga blev så bra. Blixtlås är vanligen inte mina bästa vänner, men nu tror jag att jag lärt mig några knep. Jag lärde mig också att fållen på jerseytyger bör vara ganska bred, annars blir det lätt att kanten bara rullar upp sig. Helt klart användbara lärdommar till kommande syprojekt!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...