Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

måndag 31 maj 2010

Sol sol sol!


Mer sol och fler solhattar!
Denna gången sydda i härliga unisex retrotyger. Det bruna tyget är från en klänning och det gula från ett örngott (putevar). Bägge hattarna är fodrade med ett gammalt lakarn. Kantbanden är nya, men i övrigt är detta solklara Holdbart-hattar. Den ena blev lite stor, men pojkens mamma föreslog en smart lösning. Om man bara fäster lite resår inne på baksidan av hatten, så kan denna enkelt tas bort när barnet växer.

Jag har också fått sålt en till svamphatt till min systerson i Sverige. Dessutom fick jag idag en ny beställning. Det är kul när ett mönster verkligen fungerar bra. Tack till Elsebeth Gynther och Bjarne Solberg för boken "Barnetøj du selv kan sy 0-4 år". Hatten är funktionell, praktisk och sitter bra på huvudet. Dessutom är det kul att alla själva kan bestämma tyg och färger. Jag antar att det är därför många vill ha den. Nu har jag dock fått kommentarer om att jag tar alldeles för lite betalt och därför skall jag ta 250 NOK för framtida beställningar.    

4 kommentarer:

  1. Nydelige! Gynther-hatt-mønsteret er supert.

    SvaraRadera
  2. Solhattsmönstret är helt underbart! Roligt med mer beställning och att folk tycker de är värda mer än du tagit betalt för! Tygena du använder till dem är så fina!

    SvaraRadera
  3. Fina! Särskilt den undre!!
    Kika gärna in på min blogg!!
    www.miiaoosyr.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. For en herlig blogg!!Du lager utrolig flotte klær.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...