Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

torsdag 3 juni 2010

Munkjacka med tågfoder till min pojk

Äntligen får min pojke lite Holdbart-kläder. Denna munkjackan blev verkligen bra och jag är väldigt nöjd. Fodret är sytt av ett tågtyg från Jofotex och mudden är också därifrån. Båda är av ekologisk bomull. Den bruna velouren är från en tröja jag hittade på Myrornas i Göteborg.

Jag använde tröjans ursprungliga fickor till att också göra fickor på munkjackan. I övrigt är mönstret från Ottobre. Jag tycker kanske att mudden i nederkant blev lite lång, men jag var tvungen att anpassa den efter dragkedjans längd samt den ursprungliga tröjans form. Så kan det ju bli ibland med återbruk. Det kan vara ett litet pussel att få plats med ett mönster på ett annat plagg.

4 kommentarer:

  1. Fint og godt gjenbruk, og en skjønn liten tass som modell!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt jacka på en jättegullig grabb!

    SvaraRadera
  3. Så kul den ble! Syns kanten nede ble fin og litt 70-talls-bred.

    SvaraRadera
  4. Så fin den är och vad mycket annat fint du sytt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...