Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

tisdag 22 februari 2011

På tygjakt....




Jag är mer eller mindre alltid på jakt efter fina tyger. Antingen skall de vara av ekologisk bomull, ull, lin eller gamla tyger som jag kan återanvända. Jag tycker att det är väldigt svårt att hitta nytillverkade tyger i ekologisk bomull som är finare. Men idag hittade jag en ny sida som jag gärna vill göra reklam för. Jag skickade precis iväg en beställning, så jag har faktiskt inte sett kvaliteten på tygerna ännu. Men bara det att det finns en norsk återförsäljare av ekologiska tyger tycker jag är bra. Och förhoppningsvis kommer utbudet att öka efter hand. Butiken heter Lin & Papir. Och som namnet beskriver säljer de både textilier och papper. Nu blir det spännande att gå till brevlådan igen!

Om någon där ute har tips om andra återförsäljare, så lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...