Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

tisdag 23 februari 2010

Blommig klänning 1 ½- 2 ½ år - Såld

Denna sköna klänningen i stretchig jersey och velour blev jag väldigt nöjd med. Den knäpps i skuldran med tryckknappar, men jag sydde ändå på vanliga knappar utanpå eftersom det är snyggt med knappar. Återigen, om jag hade haft en flicka hade jag behållt den. Men nu säljer jag den istället för 320 NOK - SÅLD



Mönster och storlek
Mönstret är från "Barnetøj du selv kan sy 0-4 år", och är i storlek 1 ½- 2 ½ år.

Material
Klänningen är sydd både av nytt och gammalt tyg. Den mysiga vinröda velouren är återvunnet från en gammal morgonrock/heldress köpt på UFF. Samma tyg som användes till de tuffa sparkbyxorna jag sydde nyligen. Det blommiga tyget är från Atlantis fabrics och är märkt enligt SKAL. Överdelen av klänningen är också fodrad med ett cremefärgat ekologiskt tyg från Stoff och Stil. De matchande knapparna är utplockade ur en hel burk med gammla knappar jag har hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...