Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

onsdag 17 februari 2010

Randiga svampdräkter

Ett av tygerna jag beställde från Atlantis fabrics såg inte helt ut som jag trodde, men det var helt underbart mjukt. Pyjamas-tänkte jag med en gång. Denna gången provade jag att sy två likadana samtidigt, en till min pojk och en till försäljning. Att sy två på en gång gjorde att jag kunde prova att göra på olika vis för att se vad som fungerade bäst. Det är tydligt att min inlärningskurva är ganska brant, och jag lärde mig massor av att sy svampdräkterna. .

Mönster och storlek
Mönstret kommer från Stoff och Stil och är storlek 86. 

Material
Det randiga tyget kommer som sagt från Atlantis Fabrics och på deras hemsida står det följande om deras ekologiska bomull:

"All our organics are certified as per standards of SKAL, CU & GOTS, for all processes right from growing, spinning, weaving/knitting, and dyeing to even printing organically.All knit organics are certified Fairtrade."
  
Tyget i muddarna och kanterna är inte ekologiskt, utan  rester av tyg jag hade hemma sedan en tid tillbaka. Svampdräkterna får Holdbart märket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...