Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

måndag 15 mars 2010

70-tals brallor

Dessa byxorna får inte bära Holdbart märket, eftersom tyget varken är återvunnet eller ekologiskt. Däremot låg det i min låda och väntade på att bli använt till något förnuftigt. Då blev det byxor till minsteman här hemma. 
Mönstret kommer från "Barnetøj du selv kan sy 0-4 år". Boken blev utgiven 1977, och det märks tydligt på mönstren. I detta fallet ledde det också till en del svordommar och ganska lång tid med tid med sprättaren. Jag tolkade mönstret fel eftersom jag inte såg genom 70-tals glasögon. När det stod att byxorna skulle läggas upp 10 cm trodde jag inte att de menade att det faktiskt skulle bli en 10 cm hög fåll längst ned. Byxbenet är trots allt inte så långt från första början! Men det blev givetvis en härlig 70-tals stil när jag väl fick gjort exakt som det stod. Ibland skall man inte tänka själv när man läser mönsteranvisningar....    

1 kommentar:

  1. Tøff bukse! Har selv rotet med den buksebretten...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...