Alle produkter merket med Holdbart, er garantert laget av økologiske eller gjenbrukte stoffer.

Holdbart er miljøvennlig og nærprodusert.

onsdag 10 mars 2010

Blommig omslagsbody - SÅLD

En av mina grannar beställde denna omslagsbodyn för att ge bort som födselsgåva. Detta är första gången jag syr en omslagsbody och jag måste säga att jag blev ganska nöjd med resultatet. Det är väldigt långa sträckor att kanta på en omslagsbody, något som gör att det tar mycket längre tid än man tror att sy ett så litet plagg. Jag fäste knapparna i sidan på hämpor som jag sydde fast i sidsömmen. Enligt mönstret skulle det inte vara några knappar till den innersta delen, så jag hoppas att den sitter fint på plats utan. Så små bebisar brukar inte röra så väldigt mycket på sig, så förhoppningsvis går det bra. 

Mönster och storlek
Mönstret är från Ottobre 6/2007 och är i storlek 62.

Material
Bodyn är sydd av ett blommigt och ett grönt tyg från Atlantis fabrics. Bägge tygerna är ekologiska. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...